Diplomamunkám a természet és a civilizáció kapcsolatát vizsgálja. Mind ecsetkezelésben, mind színekben megfigyelhető a kontraszt, témáját illetően pedig több szimbólumot, hasonlatot rejt. A nehéz, olykor elszomorító témát humorral és harsány színekkel póbálja feloldani, mely egyben a fogyasztói társadalom bevált módszere is.

Vacsora

2017, 100x 200 cm , olaj- vászon

A sorozat első képe a Vacsora című kép, melynek címét Leonardo utolsó vacsorája ihlette. 

Leonardo Utolsó vacsorája egyszerre felemelő és egyszerre nyomasztó: "Bizony mondom néktek, ti közületek egy elárul engem" mondja Jézus az apostoloknak. Látszólag nyugalmat áraszt, miután kimondja ezeket a súlyos szavakat. A képen azonban nem csak a bibliai Jézust lehet felfedezni, hanem a leonardói Jézust is. Leonardo a reneszánsz embert,civilizációjának elidegenedett emberét, valamint saját magányát is ábrázolja Jézus alakjában.

az vagy amit megeszel

Ebben a festményben többszintű utalás található társadalmunkra- a szeparált tálalással, a műanyag, de kecsegtetni igyekvő ételeivel, és az Utolsó vacsora című festményre való utalással.

Vaddisznók

2017, 185x 230, olaj- vászon

Házimalacok, az ember által tenyésztett "vaddisznók".


Szerthetőek, ugyanakkor aggasztóak

"...Persze aki az értelem halovány fáklyájával világítja meg a természet nagy ökonómiáját, s mindig csak azon van, hogy a természet merészrendezetlenségét harmóniába oldja föl, annak nem tetszhet egy olyan világ, amelyet inkább a bolond véletlen, semmint egy bölcs terv látszik kormányozni, (...). Az ilyen ember azt akarja, hogy a világ nagy folyásában minden ugyanúgy rendezett legyen, mint egy jó gazdaságban..."

                            Friedrich Schiller: A fenségesről


Az ajtóban

2017, 100 x 185, olaj- vászon


egy tökéletlen próbababa




érzelmekkel





elvágyódással